środa, 19 września 2012

czas

Nie mam czasu. Najpopularniejsze zdanie na świecie. Słyszę je średnio 10 razy dziennie, od koleżanek i kolegów; sąsiadów; rodziny, nawet sprzedawczyń w sklepie i obcych ludzi na parkingu. Owszem, w dzisiejszych czasach trzeba być 'gazylionerem' (czyt. człowiekiem z dużą ilością pieniędzy), politykiem lub ewentualnie jednym i drugim (co się często zdarza), żeby pozwolić sobie na czas. A czas wolny to już w ogóle fantazja. Ludzie nie mają czasu na ważne sprawy, takie jak rozmowa z dzieckiem-nastolatkiem; porządny, zdrowy posiłek; chwilę odetchnienia po ciężkim dniu. Drobiazgi, uroczo nazywane  przez niektórych 'pierdołami', zupełnie nie znajdą miejsca w naszym planie dnia, a więc możemy zapomnieć o długim delektowaniu się cafe latte (a przez długie delektowanie się rozumiem obraz pt. zamknięte oczy, wąsy z mleka i częste oblizywanie sie połączone z pomrukiwaniem) na rzecz szybkiego espresso o poranku; nie dla nas 'zapatrzanie się' w okno na krople deszczu czy nieśpieszne głaskanie psa, które jak wiadomo ma udowodnione naukowo działanie terapeutyczne; do widzenia z oglądaniem totalnie głupiej komedii wieczorem. "Kto nie ma czasu, jest biedniejszy niż żebrak" mówi pewne przysłowie nepalskie. Wysunęłam kiedyś z owym przysłowiem podczas rozmów z jedną znajomą, która w ten irytujący, dyskredytujący sposób próbowała delikatnie zasugerować, że nie ma czasu na tak trywialne i zwyczajnie głupie zajęcia jak szperanie w internecie czy oglądniecie serialu, o który zagaiłam. Wyraźnie zadowolona z siebie wyrecytowała jak to poświęca się o wiele bardziej wyszukanym zajęciom jak szydełkowanie, czy coś w tym stylu, oraz czytanie Sokratesa do poduszki. Co więcej, telewizora mogłaby nie mieć, o jego istnieniu przypomina sobie ścierając kurz, a internetem gardzi. Po moim 'uderzeniu' przysłowiem, wyglądała jakby poczuła brzydki zapach i wybełkotała coś o guście, opinii i wolności wyboru. Dzięki Bogu zadzwonił telefon i mogłam czmychnąć wykpiwając się rozmową z mamą/siostrą. Litości. Zawsze mam wrażenie, że taka osoba albo kłamie albo jest piekielnie nudna. Ja mam czas. I postaram sie zawsze mieć. Znalazłam go. Idę pojeść emenemsy i oglądnąć durną komedię.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz